nordstan_banner_hemsidan_gratis_p_938x372

Visa större karta

Parkera i P-hus Nordstan. Alltid öppet.

Gratis Kvällsparkering, Alla dagar 18–22
Shoppa till 20.00.

Hotellparkering klicka här

Företagsparkering och VIP-parkering

Handikappsplatser
På plan 2 finns 8 handikappsplatser för parkering.

Elbilsladdning
På plan 4 finns 8 platser för elbilar.

Parkeringsfrågor

P-service
031-700 86 85
E-post: p-service@nordstan.se

Servicekontor
Våningsplan 4 i P-huset

Parkeringsfrågor FÖRETAG och VIP klicka här.


Hitta till P-hus Nordstan

Adress: Spannmålsgatan 20, 411 05 Göteborg


 

FAQ – Vanliga frågor

Följande betalkort kan du använda vid betalning

 

 

Jag fick ingen biljett när jag körde in på mitt konto/bensinkort? Behöver jag inte det?

Nej, tiden är registrerad på ditt kort så när du använder det i utfarten drar den pengar för den tid du varit här.

 

Om jag kört in på kort, behöver jag gå till en betalautomat eller kan jag betala med kortet när jag kört fram bilen till utfarten ?

Det går bra att betala med kortet vid utfartsbommen

 

När jag betalat, hur lång tid har jag på mig innan jag måste köra ut?

10-15 min

 

Jag har betalat, men glömde en grej måste jag ta en ny biljett?

Nej, när du sedan lämnar sätter du in samma biljett i betalautomaten så kommer det stå ett nytt pris i displayen.

 

Jag har kört in på kontokort men har ingen kod, hur gör jag då?

Du kan betala med annat kort eller kontanter. I utfarten, dra ut kort, tryck ”välj annan vara” och sätt i ett annat kort. I betalautomaten, dra ut kort, tryck ”välj annan vara” och betala med kort eller kontanter.

 

Prisfrågor generellt:

T ex kl är efter 1800 nu är det gratis till 22 då?/ om jag kommer in 17:45 får jag betala 30 kr för 15 minuter då (1745-1800, sen 0kr till 22)?

Ja

 

Jag har köpt en biljett på hotellet, hur använder jag den?

Sätt i biljett i infarten så blir den aktiverad. Om du redan kört in och tagit en infartsbiljett sätt i denna först och sedan hotellbiljetten direkt efter. Om du kört in på ditt kontokort, gå till P-service så tar vi ut ditt kort manuellt och aktiverar hotellbiljetten.

 

Jag hittar inte min biljett, hur gör jag nu?

Kontakta P-service vid förlust. En förlustbiljett kostar 50:- + ordinarie taxa.

 

Hur länge har P-huset öppet?

Dygnet runt.

 

Jag vill betala med kort, hur gör jag?

Du sätter i biljetten i den vänstra läsaren och kortet i den högra. Följ instruktionerna i displayen.

 

Jag kan inte köra ut på samma kort jag körde in på, varför?

Det kan saknas täckning, vara svårt att läsa kortet eller att kortet inte når banken. Sätt då i kortet, dra ut det igen, tryck ”välj annan vara” och sätt i ett annat kort. Alternativt samma procedur i en betalautomat om du hellre vill betala med kontanter.

 

Jag har inget kort, hur betalar jag då?

Med kontanter i en betalautomat

 

Jag har ingen kod på mitt kort, hur gör jag då?

Du kan betala med signering i p-service eller med annat kort i utfarten.

 

Jag har köpt en biljett från hotellet, hur använder jag den?

Sätt i din infartsbiljett först och sedan hotellbiljetten direkt efter


Miljö

P-hus Nordstan har ett miljöprogram för både inre och yttre miljö. P-in är ett exempel – ett system som P-hus Nordstan samverkar med övriga parkeringsbolag genom att skicka ut information om lediga p-platser. Med s.k. dynamiska skyltar leder man bilisterna till ledig parkering. Syftet är att öka tillgängligheten genom att ge bilisterna en tydlig bild av parkeringssituationen i city redan vid infarten till Göteborg. Samtidigt minskar söktrafiken.

Fakta

P-hus Nordstan har 2.700 parkeringsplatser i 9 parkeringsplan. Max höjd 2,10 m på bil. Rekordet under ett år är 1.400.000 parkerade bilar!